МЕЂУНАРОДНИ ДАН ФИЗИЧКЕ АКТИВНОСТИ

Светска здравствена организација (СЗО) је у циљу подизања свести целокупне светске јавности о значају и важности редовне физичке активности у очувању и унапређењу доброг здравља и благостања дана 10. маја 2002. године покренула глобалну иницијативу за обележавање међународног дана физичке активности.

Тај дан је познат под слоганом „Кретањем до здравља“, а односи се на умерену физичку активност без обзира на садржаје, место и време извођења. Циљна група је целокупна популација.

Физичка активност представља свако кретање тела које доводи до потрошње енергије (сагоревања калорија). Брзо ходање, пењање уз степенице, шетња, вожња бицикла, пливање, трчање, кошарка, фудбал… све ово је физичка активност. Редовна умерена физичка активност је један од најлакших начина за очување и унапређење здравља. Бројна истраживања су показала позитивне ефекте редовних физичких активности на здравље: превенција обољења срца, шећерне болести, рака дебелог црева, депресије и гојазности. Физичка активност јача наше кости и цели скелет, смањује стрес и анксиозност (нервозу), помажући нам да се опустимо и боље спавамо. Она унапређује раст и развој деце и младих, повећава самопоуздање, самопоштовање, осећај испуњености и задовољства.

Нека Ваш циљ буде 30 минута физичке активности сваког дана!

Без обзира на узраст, добро је поштовати неке основне савете:

  • Уколико припадате категорији физички неактивних особа, немојте се у почетку преоптеретити активностима.
  • Почните слабијим темпом и једноставним вежбама, да би сте касније постепено појачавали темпо.
  • Уколико сте неактивни, почните са један до два пута недељно по 30 минута.
  • Ако је 30 минута превише, за почетак покушајте са 15 минута.
  • Уколико имате било каквих здравствених проблема, консултујте Вашег лекара пре него што почнете са физичким активностима.
  • На почетку и крају активности обавезно посветите неколико минута лаганом истезању.
  • Постепено повећавајте интензитет и дужину активности.

Важно је напоменути да сваку физичку активност, нарочито у старијем добу, треба планирати тек након саветовања са изабраним лекаром и обављених одговарајућих контролних прегледа, а само спровођење активности препоручљиво је упражњавати уз стручни надзор.